zombieunicorn

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2014

Enkla D.I.Y

Av Mintah - 20 augusti 2014 11:09

  Konnichiwa   



Igårkväll så pysslade jag lite söta accesoarer som är väldigt enkla

att göra själv.

Det första jag gjorde var att leta igenom vårat förråd efter mina gamla leksaker.

Barbiehästar och sånt brukar ju ofta ha rosetter i håret och sånna saker

och det var precis det jag letade efter från början.

Men det slutade med att jag hittade skitmycket andra grejer som jag 

ville använda till något.

  

Det första jag gjorde var en söt ring med en fisk på (fisken var till en leksakskatt från början)

Den är väldigt enkel men jag är riktigt nöjd med den :3

 

Staff You Need


 ♥ Liten Fisk

 ♥ Igenomskinligt Glittrigt nagellack

♥ "Enkel" Ring

♥ Valfri Akryl Färg

♥ Limpistol

♥ Pensel

 

 

Step 1  Måla hela fisken i akrylfärg och låt torka ordentligt.

Step 2 Dra sedan ett tunt lager av nagellacket över och låt återigen torka.

Step 3 Lägg glitter på själva ringen.

 Step 4 Limma fast fisken på ringen med limpistol eller superlim

  

Sedan så gjorde jag två hårsnoddar med söta rosetter på.

 

Staff You Need

 

 ♥ Två likadana rosetter (jag tog mina från ett par gammla ballerinaskor)

♥ Sax

♥ Gummiband i samma färg som rosetten



Step 1 Klipp bort rosetterna från skorna och ta bort alla trådar.

Step 2 Dela gummibandet i två lika långa delar och trä igenom banden på baksidan

av varsin rosett.

Step 3 Knyt ihop banden och "säkra" de.

 

Glittret syns inte så bra på bilderna

 

     

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mintah - 31 december 2014 23:16

JAG HAR BYTT BLOGGADRESS!!   DEN NYA FINNER NI HÄÄR     JAG HAR BYTT BLOGGADRESS!!   DEN NYA FINNER NI HÄÄR     JAG HAR BYTT BLOGGADRESS!!   DEN NYA FINNER NI HÄÄR ...

Av Mintah - 30 december 2014 18:48

                          

Av Mintah - 28 december 2014 20:27


  Alla bilder är från tumblr. Asså åh. Jag blir så himla sugen på att tatuera mig. Nu. Det är så vackert. Kan kolla på bilderna hur många gånger som helst. Så fint ju. Det är synd att jag fortfarande är så ung, och att det är tokdyrt om man ...

Av Mintah - 25 december 2014 23:29

   

Av Mintah - 23 december 2014 20:01

         

          
  


Konnichiwa!
Jag är en onormal unge vid namn Mintah, och på min blogg så delar jag med mig av mitt konstiga liv. Jag tror att jag är lagom galen och hoppas att min blogg inspirerar er:3

    

 

 

    

              
 

 
  

12 besvarade frågor

 

Vad vill ni att jag ska lägga upp på min blogg :3
 Mina Tecknigar
 Min vardag
 Musik
 Det jag redan bloggar om
 Bilder
 Smink tips
 Videor

 

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

 

    
  

            

                                

     

                          

Lucky Charms Rainbow

                

 

            

      

    

             
           


Ovido - Quiz & Flashcards